Werkgroep tevreden na vervolgoverleg met ZVH-directie en sloop ‘asbest-loods’

Vanuit het door ons aangelegde ZVH-actiedossier is er door onze werkgroep een dialoog op gang gekomen met de directie van ZVH, eigenaar van de loodsen en woonhuizen aan de Aris van Broekweg 9-11. Resultaat: de volledige sloop van de ‘asbest-loods’ en een volledige dichttimmering van de [voorheen regelmatig gekraakte]woonhuizen. De onrust, onveiligheid en criminaliteit is afgenomen. De grote loodsruimten blijven [deels] in gebruik door firma Knap. ZVH wil liefst z.s.m. van alle panden af en is op zoek naar een geïnteresseerde koper. BV WSTZNRDK blijft betrokken bij de verdere ontwikkelingen. Verder zal er samen met ZVH en de gemeente Zaanstad [wijkmanager] nagedacht worden over de beheersbaarheid van de leegstand en een mogelijk gebruiksfunctie of tijdelijke alternatieve invulling. Belangrijkste uitkomst blijft de snelheid waarmee de volledige sloop van de gevaarlijke loods door ZVH is gerealiseerd. Dit verdient een groot compliment!

Kik voor foto’s van de werkzaamheden in diverse stadia [voor, tijdens en na] op de foto hieronder.